PRESENTACIÓ

Benvolguts:

En aquest blog, vull retre homenatge a dues persones molt entranyables per a mi i estimades per tothom, el meu avi Carles Mauné i el meu pare Florenci Mauné, músics i compositors figuerencs i catalans.

Es tracta d'un testimoniatge de la prolífica trajectòria musical d'ambdós, el més acurat i documentat possible, alhora que un recull de la seva obra a fi de posar-la a l'abast de tots vosaltres.
Crec que la tasca de recerca dels seus enregistraments i la digitalització de les seves partitures era del tot necessària abans que l'acció del temps pogués destruir tan abundant i preuat material.

D'aquesta manera la seva obra queda a disposició de tothom qui vulgui consultar-la, descarregar-la o fer-ne l'ús apropiat.
Finalment haig de manifestar el meu immens agraïment a tots aquells que han fet que la laboriosa tasca duta a terme, hagi estat molt més planera. Des del primer moment he comptat amb l'ajut i la col·laboració, i el més important, l'alé i l'empenta de molts de vosaltres.

Per tot plegat estic segura que aquest bloc, a banda de ser una important eina de consulta, serà també un vincle interactiu per a tots els que estimem la música i el món sardanístic en especial.

Montserrat Mauné


dijous, 19 de desembre del 2013

PUBLICITAT i RETALLS DE PREMSA de Mauné i els seus Dinàmics




Primera publicitat de "Mauné y sus Dinamik's"



   
 Primer tríptic de "Mauné y sus Dinamik's"


 Un dels primers cartells, disseny d' Eduard Bartolí



Amb una de les imatges del cartell anterior van confegir un tríptic. Al obrir-lo es veia aquesta foto.

D'esquerra a dreta: Antoni ("Toni") Gadea, Eduard Pomés ("Eddy", aquí ja posen dues "d" en el sobrenom, en la primera propaganda constava com "Edy"), Josep Joli, Joan Puig ("Johny": en la primera propaganda constava com a "Jony") i Florenci Mauné.

Foto: Arxiu Esteve Palet i Ribas.



Part exterior del tríptic.
Foto: Arxiu Esteve Palet i Ribas.




Tríptic realitzat per Eduard Bartolí (Nadal 1965)



Tarja feta per Discos Edigsa, per publicitar TENORA 66


Tarja de publicitat 
1965-1966



Felicitació de Nadal 1966






Esbós (1) de publicitat d'Eduard Bartolí




 Esbós (2) de publicitat d'Eduard Bartolí




Esbós (3) de publicitat d'Eduard Bartolí 
 

 Fotografia de publicitat
Aquí hi ha una nova incorporació,
en Jesús Soler en substitució
de Toni Gadea.  


Una altre fotografia de la mateixa època


Més informació al blog de Josep Loredo
Blog (cliqueu)


Article de la Revista Destino
nº 1515 (20-08-1966)
firmat per Alberto Mallofré


 Article de la Revista Destino
nº 1519 (17-09-1966)
firmat per Jorge Bonet Rovira 


 Article del Setmanari català d'avui
Any 1 - nº 16 
Barcelona (04-11-1966)
A l'apartat Els Quatre Cantons 


de Narcís Comadira
 Teatre Lliure 

Xavier Albertí va voler posar 
L'EMIGRANT de Mauné i els seus Dinàmics
com a fons de l'obra que va dirigir.  


El Punt Avui, 28-04-13



El Dominical del Diari de Girona
23-03-14

MAUNÉ I ELS SEUS DINÀMICS



A l'any 1965, en Florenci Mauné, tip de córrer món, va decidir crear un conjunt de música moderna i fer desplaçaments més curts i al mateix temps anar a dormir cada dia a casa. El conjunt es va anomenar Mauné y sus Dinamik's i amb el temps passà a dir-se Mauné i els seus Dinàmics. Estava format per 5 excel·lents músics: 
Florenci Mauné: Director, piano i claviolina elèctric
Joan Puig: Cantant, saxo, clarinet, tenora i guitarra elèctrica
Josep Joli: Guitarra baixa (elèctrica) i violí
Eduard Pomés: Saxo, clarinet i violí
Toni Gadea: bateria


 Mauné i els seus Dinàmics. Any 1965. Tema de fons, L'Emigrant. Arranjament fet per Florenci Mauné, destacant la introducció de la Tenora a la música ballable, com a innovació de cobla-fusió.


Ben aviat es feren remarcar entre les orquestrines "pop" més importants de Catalunya. 

És de tenir en compte la gran vista comercial que tingué en Mauné. Fou el pioner de portar dos teclats i d'incorporar la tenora a la música ballable.

Cal destacar els dos discos de Tenora 66, amb peces com L'Emigrant o Per tu ploro, enregistrats per Edigsa. I dos discos de ballables amb peces com Hola Juventud, Cadaqués.....enregistrats per Sandiego.

Als anys 1968-69 hi van haver canvis de formació, va plegar en Toni Gadea i en el seu lloc hi va entrar en Gil. Al mateix temps, en Mauné va incorporar en Josep Mª Surrell com a guitarra elèctrica, amb la intenció que el substituís al piano. Als 45 anys, es volia dedicar més a la família i al negoci familiar que tenia i portar només la direcció, arranjaments i contractació del conjunt, però una embòlia cerebral en plena actuació, el va deixar impossibilitat quan estava en la plenitud del seu art. Va perdre el llegir, l'escriure i el més important per ell, la música.