PRESENTACIÓ

Benvolguts:

En aquest blog, vull retre homenatge a dues persones molt entranyables per a mi i estimades per tothom, el meu avi Carles Mauné i el meu pare Florenci Mauné, músics i compositors figuerencs i catalans.

Es tracta d'un testimoniatge de la prolífica trajectòria musical d'ambdós, el més acurat i documentat possible, alhora que un recull de la seva obra a fi de posar-la a l'abast de tots vosaltres.
Crec que la tasca de recerca dels seus enregistraments i la digitalització de les seves partitures era del tot necessària abans que l'acció del temps pogués destruir tan abundant i preuat material.

D'aquesta manera la seva obra queda a disposició de tothom qui vulgui consultar-la, descarregar-la o fer-ne l'ús apropiat.
Finalment haig de manifestar el meu immens agraïment a tots aquells que han fet que la laboriosa tasca duta a terme, hagi estat molt més planera. Des del primer moment he comptat amb l'ajut i la col·laboració, i el més important, l'alé i l'empenta de molts de vosaltres.

Per tot plegat estic segura que aquest bloc, a banda de ser una important eina de consulta, serà també un vincle interactiu per a tots els que estimem la música i el món sardanístic en especial.

Montserrat Mauné


dijous, 10 de gener del 2019

Sardana EL 10 DE GENER de Florenci Mauné i Marimont. Escrita l'any 1947.

En aquest quadre pintat per l'artista figuerenc Diego Torrent, i encarregat pel meu pare, podreu apreciar el que sentireu quan escolteu la sardana.



La gran rufa de tramuntana amb els cavalls desbocats, el monument a Monturiol per simbolitzar el centre de Figueres amb els plataners desfullats, a mà dreta una parella, els meus pares, a sota la silueta de Figueres i abaix de tot el mas on vivia la meva mare al final del carrer Sant Antoni quan encara no hi havia cases. Uns sardanistes amb la muntanya de la Mare de Déu del Mont al fons. I a mà esquerra el meu pare davant el piano, una imatge molt habitual, que la tinc ben gravada a la memòria.

Si escolteu bé, sentireu la tramuntana que feia el 10 de gener de 1947, com la que està bufant casualment avui mateix, 72 anys més tard.


Curiosament va ser censurada pel franquisme, en pensar que es tractava d'una data relativa a un esdeveniment polític. En canvi, era la data en què els meus pares es van prometre, un dia molt entramuntanat.


EL 10 DE GENER

( cliqueu per escoltar-la)

Cobla  REUS JOVE



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.